دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1397 - 14:40
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سیاست‌های غلط دولت ضربان اقتصاد را غیر‌طبیعی کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های اقتصادی دولت را سبب غیرطبیعی کردن ضربان اقتصادی کشور دانست.
کد خبر : 319043

به گزارش حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا از مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی در کنگره جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: امروز در چهلمین سال انقلاب اسلامی با آمریکا رویارویی جدیدی داریم؛ هر چند این تقابل نخست نیست  اما از ویژگی‌های خاص و مهمی برخوردار بوده و هدف این مبارزه آینده منطقه است.


وی با بیان اینکه نتیجه این رویارویی برای ایران و آمریکا تعیین‌کننده است، اشاره کرد: آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم در منطقه غرب آسیا مستقر شدند و جای انگلیس را در ایران، عربستان و دیگر کشورها گرفتند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به‌ عنوان دفاع از این منطقه در برابر کمونیسم نفت و گاز منطقه را غارت کرده و بازار اسلحه خود را در اینجا برپا و امنیت اسرائیل را تضمین کردند، ادامه داد: این منطقه بهشت آمریکا بود که انقلاب اسلامی آن را به هم زد.


رضایی با تأکید بر اینکه در این 40 سال آمریکایی‌ها روز به روز ضعیف‌تر شدند، تصریح کرد: آنها عربستان سعودی را رو در روی ما قرار داده و البته ناکام شدند؛ عربستان هم نتوانست نقشی برای آمریکا ایفا کند و از امید و آرزوهایی که آمریکا داشت، خارج شد.


وی با بیان اینکه عربستان به در و دیوار زده که سرمایه‌گذاری آمریکا را جلب کند؛ اما نتوانست، بیان کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران را از سر راه بردارند و اگر آنها ایران را در خود حل کند، تمام منطقه به دست آمریکا می‌افتد.


فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: آمریکایی‌ها ابتدا تلاش کردند که از طریق کنترل پیشرفت هسته‌ای جلوی ایران را بگیرند؛ از طرفی هم نباید این طور فکر کرد که اگر کسی غیر از ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا می‌شد، مسائل خیلی فرق می کرد. پشت سر ترامپ یک دکترین است که می‌خواهد ایران را شکست دهد. 


وی با بیان اینکه اقتصاد نقطه آسیب‌پذیر ایران بود؛ اما ماجرا تنها اقتصاد نیست، بیان کرد: سیاست‌‌های غلط اقتصادی دولت، ضربان اقتصاد را غیرطبیعی کرد؛ اگر مدیریت اقتصادی درستی صورت می‌گرفت، اقدامات آمریکا، آسیب کمتری می‌زد و نرخ دلار در بین هفت تا هشت هزار تومان متوقف می‌شد.


استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: واقعیت این است که انتظارات غیرواقعی به بیرون از مرزها، فرصت را از دولت گرفت. زمانی دولت به پاشنه جدید رو آوردند که پنج سال وقت خوب را از دست دادیم. دشمنان می‌خواهند از فروپاشی خودشان در منطقه جلوگیری کنند و مسلمانان منطقه با هم متحد نشوند. این منطقه، نقطه سرنوشت جهان است.


انتهای پیام/4082/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته